Aansluitset voor tanks
Type FTL....B
Bespaart aanzienlijk in montagetijd
Deze aansluitset heeft een geanodiseerde, zeewaterbestendige deksel met contraflens en een rubberen afdichtring die
perfect afsluit met maar drie bouten. De set bevat alle noodzakelijke aansluitingen. Er moet slechts één rond gat van
Ø 114 mm in de bovenzijde van de tank gemaakt worden. Deze set is ook geschikt voor kunststof, metaal, GRP, diesel of
brandstoftanks.
Type FTL wordt geleverd met de volgende aansluitingen
• Aansluiting Ø 38 of 51 mm voor de vulslang en een 16 mm
aansluiting voor de beluchting
• Aanzuigbuis conform het geselecteerde type
- Ø 8 mm, max. tankdiepte 440 mm
- Ø 10 mm, max. tankdiepte 850 mm
- Ø 15 mm, max. tankdiepte 970 mm
• Brandstofretour voor Ø 8, 10 of 15 mm slang
• Aansluiting voor tankniveausensoren (geschikt voor sensoren met een SAE flens met vijf gaten)
• Aansluitlip 6.3 mm voor een aardingsdraad
• Twee spanbanden voor het vastzetten van de tank
Type FTLDB
Voor het verbinden van twee tanks
Met deze doorkoppelkit kunnen twee VETUS brandstoftanks met elkaar worden verbonden. De deksel van deze set heeft
twee aansluitingen van 16 mm voor tankontluchting. Twee huiddoorvoeren (G3/4) en een koppeling om de tanks te
verbinden worden meegeleverd, alsmede twee spanbanden om de tank vast te zetten.
Universele inspectiepoort voor tanks type ILT120B en ILT120X
Innovatieve inspectiepoort met robuust ontwerp
De VETUS ILT is een innovatieve inspectiedeksel die het openen, inspecteren en het reinigen van de
tank zeer gemakkelijk maakt, zelfs na lange tijd gesloten te zijn geweest. De ILT120 is verkrijgbaar
in twee ISO-goedgekeurde modellen: de ILT120B en de ILT120X. Door het verbeterde ontwerp van de
deksel, versterkt met glasvezelmateriaal, voldoen zij nu naast ISO 10088 ook aan de ISO 21487-norm.
ISO 10088 Kleine vaartuigen - Permanent geïnstalleerde brandstofsystemen
Deze ISO-norm vereist een inspectiedeksel van 120 mm op de brandstoftank. Dit is niet alleen wettelijk
geregeld, maar ook een verstandige optie aangezien mogelijke brandstofverontreiniging flinke
problemen kan veroorzaken.
ISO 21487 Kleine vaartuigen - Permanent geïnstalleerde benzine- en dieseltanks
Deze verplichte norm voor brandstoftanks omvat een strenge brandtest, die de ILT120B en ILT120X
met gemak hebben doorstaan! Een unieke prestatie, aangezien wij het enige bedrijf zijn met een
certificaat voor een stand alone ILT120 (B & X) unit.
Klanten die onze gecertificeerde VETUS tanks gebruiken in combinatie met een van deze
inspectiedeksels, hebben onmiddellijk een goedgekeurd systeem, zelfs bij gebruik in reeds
ingebouwde metalen tanks.
Beide inspectiepoorten hebben een tegenflens en een rubberen afdichting die in een gat van Ø 159 mm in de tank worden
geplaatst. Het enige dat u hoeft te doen, is het aandraaien van de vier meegeleverde bouten die de rubberen afdichting
samendrukken om een perfecte afdichting te garanderen.
Het “clamp and seal” -ontwerp vereenvoudigt de installatie, waardoor het zagen van een gat van Ø 159 mm het moeilijkste
onderdeel van de installatie is!
De zwarte blindplaat is te vervangen door diverse aansluitsets.
ILT120B
Geschikt voor (tot 10% bio) diesel-, water- en vuilwatertanks.
• Doorgang: Ø 120 mm - Inbouwmaat: Ø 159 mm
• Geschikt voor G.R.P., roestvast staal en kunststof tanks met verschillende wanddiktes
• Gatenzaag is apart verkrijgbaar onder code: VSAW159 ILT120X Geschikt voor benzine of (>10% bio) diesel tanks.
• Compleet Viton pakkingset voor gebruik bij benzine of >10% biodiesel varianten
• Doorgang: Ø 120 mm - Inbouwmaat: Ø 159 mm
• Geschikt voor G.R.P., roestvast staal en kunststof tanks met verschillende wanddiktes
• Gatenzaag is apart verkrijgbaar onder code: VSAW159
Aansluitkit voor dieseltanks type ILTCONF38
Deze aansluitset is voorzien van alle diesel gerelateerde aansluitingen:
• Ø 38 mm aansluiting voor vullen van diesel
• Ø 8 / 10 mm aansluiting voor dieselaanzuiging
• Ø 8 / 10 mm aansluiting voor dieselretour
• Ontluchtingsverbinding Ø 16 mm
• SAE flens met vijf gaten voor tankniveau sensor
• Ø 8 mm aanzuig aansluiting voor scheepsdieselverwarming